Slaap weetjes, tips en informatie.

Slaap weetjes, tips en informatie.

Het is geen geheim, dat een goede nachtrust voor veel dingen, erg belangrijk is. Niet alleen voor je humeur, maar ook voor je gezondheid. Niet alleen voor je energie en productiviteit, maar ook zelfs voor je hersenen, is een goede nachtrust van belang.

Maar, weet jij ook hoe je een goede nachtrust kunt bereiken?

Rusten, voor je slaap

Een goede nachtrust, begint bij het allereerste begin. Voel je lekker, met een lekker schoon bed, fijne kamer en een goed dekbed. Zoek je nog naar het perfecte dekbed voor een goede nachtrust? Raadpleeg hiervoor; Weidswonenenslapen.nl. Heb je ook al eens aan een verzwaarde deken gedacht? Veel mensen kunnen er na 1 x proberen, niet meer zonder!

Verder, hoe gek het ook klinkt, is het heel belangrijk om je rust te nemen, voordat je in slaap valt. Stel; Jij gaat rond 23.00 slapen. Ga dan minimaal een uur van tevoren op bed. Je lichaam en geest komen tot rust, waardoor je beter zult slapen.

Wist jij dat…..

Je kunt afvallen of aankomen als je niet genoeg slaap krijgt? Vast niet! Hoe zit dat? Nou zo;

Je wordt niet alleen chagrijnig van slaaptekort! Je hormonen raken hiervan ook uit balans en dat heeft gevolgen. Het hongergevoel wordt namelijk gestimuleerd door bepaalde hormonen, die een vals gevoel van vol zitten of honger hebben zullen afgeven bij slaaptekort. Struggle jij met je gewicht? Dan zul je tijdens een dieet je slaap extra nodig hebben. Zonder slaap, namelijk ook geen wilskracht om nee te zeggen tegen al die lekker dingetjes!

Tips voor een goede nachtrust.

Zoals eerder genoemd, moet je beginnen bij het begin. Voelt je kamer fijn, is het een plek waar je tot rust kunt komen? Heb je goed nagedacht over je beddengoed, of kies je maar gewoon iets?

Zelfs in de verschillende hoeslakens zitten verschillen! Zweet jij veel of beweeg jij veel tijdens je slaap? Een satijnen hoeslaken is dan misschien geen goed idee. Je kunt een kijkje nemen tussen de hoeslakens van weidswonenenslapen om de perfecte hoeslakens voor jouw ideale nachtrust te vinden. Check ze hier: https://www.weidswonenenslapen.nl/bedtextiel/hoeslaken/

Verder kun je misschien iets hebben aan onderstaande tips:

  • Bereid je voor op de nacht. 

Naast het ongeveer een uur eerder, naar bed gaan, dan dat je gaat slapen, zijn er nog meerdere dingen die je kunt doen om je goed voor te bereiden op een goede nachtrust.

Zorg bijvoorbeeld dat je overdag genoeg beweegt en probeer om met een leeg hoofd, je nachtrust tegemoet te gaan.

  • Bouw een ritme op

Het is goed om elke dag zo rond dezelfde tijd naar bed te gaan, maar ook weer rond dezelfde tijd op te staan. Je lichaam went aan een slaapritme, waardoor je makkelijker in slaap valt, dieper slaapt en fris wakker wordt.

  • Nachtsnack of lekkere trek in de avond?

Hou het licht! Als je vlak voor het slapen gaan, nog van alles naar binnen werkt, dan is je spijsvertering de halve nacht bezig om dit te verteren. Logischerwijs is je lichaam dan dus in plaats van aan het rusten, hard aan het werk om dit te verteren. 

  • Beperk cafeïne in de avond

Het beste zou zijn om 3 uur, voordat je wil gaan slapen, geen cafeïne meer te drinken. Dit is namelijk ongeveer de tijd dat dit invloed heeft op je slaap. Alcohol hoort hier trouwens ook bij.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *